tisdag 29 juli 2008

Haknäs

Vilket underbart ställe! Här tillbringade vi underbara dagar och jag fick springa lös nästan hela tiden. Min matte och husse vill att jag gör det så mycket som möjligt och jag är väldigt duktig och vet mina gränser. Jag kommer alltid när de ropar på mig. Har jag förresten berättat att jag kunde "ligg", "sitt" och "tass" redan efter bara två dagar? Inte illa pinkat för en liten salukivalp. Min matte har sagt att jag är mycket intelligent.
Haknäs ligger utanför Knivsta och Uppsala och hit åker man för att relaxa i Baden baden-stolar, simma och plaska, sitta kungligt på tomtens lilla stenbumling, bli kompis med kaninen Twiggy som är lika vit som jag, busa, sova i farmors knä, bli dragen i skrinda då jag inte orkar gå långt, ha tillgång till egen bostad, sola och drömma sig bort till det stora fältet som jag kanske får springa på när jag blir vuxen.
Appropå att springa så ska vi åka och titta på EM i Lure Coursing snart. Jag återkommer med rapportering ifrån detta lite senare.

Inga kommentarer: