torsdag 31 juli 2008

Drottningholm och hundöarna

Idag har jag varit på kungligt äventyr. Vi tog en tur till hundöarna i Drottningholm. Matte och husse har sagt att det är jättebra där för jag får springa lös hur mycket jag vill. Detta innebar att jag fick åka båt för första gången i mitt liv, en ångig sådan, tuff tuff tuff...ska jag vara ärlig så sov jag hela tiden.
När vi kom fram till Drottningholm så var det så spännande så jag ville ju bara springa ut på kajen och jaga löv med en gång. Vi gick en liten stund och hittade så småningom den lilla grinden in till det lilla paradiset. "Här får vi springa lösa" stod det på en skylt som hade en bild föreställande typ en släkting till mig :-) Jag kände mig i alla fall träffad och som tur är kan även husse och matte läsa för jag fick springa lös hela dagen. Det är så mycket som fortfarande är så nytt och spännande och som jag gärna undersöker med försiktighet. Jag nosar och spanar innan jag tar sats om man säger så. Inte som den där lille labben som kom rusande emot mig idag. Puuh, han ville ju så gärna leka med mig men han kan inte ha fattat att jag fortfarande bara är en liten valpis och hur kommer det sig då egentligen att en fjortis som han vill leka med mig? Kanske för att vi var typ lika stora ändå:-) och appropå stora! I parken kom det en jättestor hund framrusandes emot mig. Gissa om jag blev rädd och gömde mig mellan husse och mattes ben! Som tur är gillar husse att träna sina biceps för han vill bära mig ganska ofta och jag har verkligen ingenting emot det. Jag gillar att bli buren för jag orkar inte gå och springa så långt och ska väl inte det heller nu när jag är så liten. Förutom några fästingar och den stora hunden så var det här ett kanonställe för en vovve som jag och vi kommer att åka hit massvis med gånger, det har matte och husse sagt.
Inte att förglömma, min älskade röda plyschkudde var med mig!

Inga kommentarer: