måndag 18 augusti 2008

Galen måndag

Vilken dag och kväll!!!
Idag har jag lekt med "farmor" Anita i Drottningholmsparken. Det var kul tills det kom en massa stora läskiga hundar. Jag gillar dessa tvåbenta varelser, människor heter de visst, för man kan alltid gömma sig bakom eller mellan deras ben. 
Senare åkte vi och hämtade matte på hennes jobb i Gamla Filmstaden, Solna, för en lunch på Restaurang Regissörsvillan. Husse bjöd på kalaset och när de hade ätit färdigt fick jag smaka grissvål...mums!
Kvällen tillbringade matte, husse och jag hos Anita och Rune med raggmunk och fläsk. Jag har nog aldrig blivit så bortskämd för jag fick nämligen smaka på det också. När jag fick träffa "farmor" igen pinkade jag på mig av glädje och hennes raggmunkar är ju helt gudomliga.
Färden hem på 3:ans buss tyckte jag var sådär. Busschaufförerna i stockholm har en tendens att köra så ryckigt ibland att jag tappar tassfästet. Tur att jag får ligga i husses knä och gömma mitt nylle i hans armhåla. 
Efter bussturen tog vi en promenad genom Kronobergsparken och där träffade vi whippetkillen Solo och blandchihuahuan Nikki. Solo är en sån där cool kille som sitter och betraktar och gärna vill vara lite för sig själv, därav namnet gissar jag. 
Jag var lite avvaktande i början men när Solos husse började kasta pinne kom även jag igång. Gud vad han då springer den där Solo! Vi lekte och hade kul, men så plötsligt hände nåt förskräckligt!!!!! Av nån konstig anledning råkade jag i full fart fastna med huvudet i mattes handväska, vilket resulterade i att jag blev förföljd av denna bruna hemska sak. Jag sprang runt i åttor som en galning tills hela väskans innehåll låg utspritt överallt i den på kvällen mörka parken. Som tur var agerade husse fotbollsmålvakt och lyckades fånga upp mig och denna hemska bruna väska. Gissa om jag blev skärrad?! Husse och matte fick sedan leta efter mattes "skräp" i mörkret :-) dvs mobiltelefon, busskort, rikskuponger, passerkort, samarin och plånbok. Det var inte det lättaste kan jag tala om :-) Så här efteråt kan jag bara skratta åt det hela.
I skrivande stund har jag lagt mig i min vita fåtölj. Nuförtiden är det bara sängen som jag inte har tillträde till. Jag ligger bara möblerna som har samma färg som jag för med mörkt underlag eller bakgrund blir jag för lätt att upptäcka när jag busar :-)
Förresten, i helgen som var fick jag provsmaka ett ostron. Matte är jätteförtjust i dessa konstiga geleklumpar men själv föredrar jag torkad blodpudding, leverpastej och köttbullar.
Nu ska jag sova. Gonatt, vi ses snart igen.

Inga kommentarer: