måndag 11 augusti 2008

Kräftskiva

Nu har jag varit på min första kräftskiva. Det var jätteskoj!
Jag träffade boxern Bobby och pudeln Hedda som visade sig vara hyvens. Vilken dam hon är Hedda och vad hon springer när hon väl kommer igång.
Bobby, han har lärt mig hur man ska brottas på riktigt så nu har jag en ordentlig högerkrok :-).
Matte var ju för rolig. Hon satt i partytältets ena hörn och njöt trots att hon fick besök av en massa getingar som hon avskyr. Jag tror minsann att hon var stolt över sig själv för att hon lyckades övervinna sin fobi. 
Jenny, min husses brors fru hade bakat en fantastiskt god västerbottenostpaj, det vet jag, för jag tjuvsmakade lite av den när ingen såg på.
Farmor var på bra humör och hade med sig sina två boor, den svarta och den vita. Hon hade på sig en röd regnjacka och såg nästan ut som en kräfta själv trots att hon är lejon :-) Ja, hon fyllde ju år dessutom.
Jennys dotter Emelie har lärt mig att sitta ännu finare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tacksam för tips när Damon besöker smedsudden nästa gång jag kommer gärna och hälsar!
Göran